|
У середу, 22 грудня, в офісі Представництва ПРООН у Криму відбувся круглий стіл «Реалізація й координація стратегічних планів на рівні районів АР Крим і на рівні АР Крим». Організатором заходу виступила Програма розвитку та інтеграції Криму (ПРІК) ПРООН. На початку круглого столу Радник із регіонального розвитку ПРІК ПРООН Айдер Сеїтосманов нагадав присутнім - представникам Міністерства економіки АРК, Кримського центру підвищення кваліфікації держслужбовців, райдержадміністрацій і райрад, - що Програма працює в сфері розвитку системи стратегічного планування з 2006-го року. «Наш найперший внесок у цьому напрямку - розробка інтегрованого курсу зі стратегічного планування разом із Кримським центром підвищення кваліфікації держслужбовців. Завдяки цьому курсу, десятки держслужбовців і посадових осіб місцевого самоврядування в Криму змогли отримати знання із принципів стратегічного планування», - відзначив він. «У 2008-2009 рр. ПРІК ПРООН надавала комплексну експертну підтримку із розробки довгострокових [на період до 2017 р.] стратегій розвитку чотирьох районів автономії - Бахчисарайського, Джанкойського, Первомайського та Совєтського», - додав Айдер Сеїтосманов. Уперше до процесу довгострокового планування були включені стратегічна екологічна оцінка (СЕО) і підхід широкої участі громадськості на всіх етапах розробки стратегії. Це, на думку Сеїтосманова, забезпечить впровадження принципів сталого розвитку. Стратегії були затверджені на сесіях районних рад у грудні 2009 р. Наступним етапом удосконалення системи планування в сільських районах Криму стала розробка трирічних середньострокових планів. Враховуючи значимість середньострокових планів для успішної реалізації стратегій районів, ПРІК ПРООН продовжила надавати підтримку в цьому напрямку. Одночасно з розробкою стратегій на рівні окремих районів відбуваються процеси, що охоплюють весь півострів. Зокрема, мова йде про Стратегію соціально-економічного розвитку Криму на 2011-2020 рр., робота над якою була розпочата Радою міністрів АРК у липні цього року й завершена в грудні. У зв'язку із цим перед районами встало питання, яким образом узгодити свої плани - довгострокові, середньострокові й операційні - з тим плануванням, яке здійснюється на рівні Автономної Республіки Крим. «Нам не хотілося б, щоб наша довгострокова стратегія сталого розвитку була просто книжкою, яка порошилася б на полиці й із гордістю демонструвалася міжнародним делегаціям», - відзначила Ельміра Аблялімова, глава управління Бахчисарайської РГА. Фахівців райдержадміністрацій також хвилює питання, чи правильно вони здійснюють середньострокове планування в межах вже затверджених довгострокових документів. «Я сьогодні прийшла, щоб послухати досвід колег і одержати пораду експертів. Чи правильно ми йдемо на шляху до реалізації стратегії?», - поділилася своїми очікуваннями від круглого столу Наталя Руденко, начальник відділу економіки Первомайської РГА. Розібратися в цих питаннях учасникам зустрічі допомагав гість круглого столу - Валерій Тертичка, доктор наук із державного управління, професор, директор Інституту аналізу політики та стратегій (м. Київ). Зокрема, він запропонував так звану матрицю узгодження цілей, ресурсів і тимчасових рамок районних стратегічних планів із Стратегією АР Крим. Ця матриця буде направлена робочій групі, яка займається впровадженням стратегії. «Для забезпечення механізму реалізації також необхідно підкріпити середньострокові плани бюджетуванням і розгорнути їх у проекти, - порекомендував він. - На основі середньострокових планів слід розробляти щорічні плани, забезпечуючи механізм моніторингу, оцінки, координації й реалізації стратегічних пріоритетів і довгострокових цілей». За підсумками круглого столу були прийняті рекомендації з удосконалення взаємодії республіканської і районної влади в сфері планування. Також важливо відзначити, що зараз районною владою проводяться громадські слухання із обговорення завдань середньострокових планів районів. Таким чином, завдяки системній підтримці з боку ПРІК ПРООН планування на основі участі й соціального партнерства входить у практику ефективного місцевого самоврядування в Автономній Республіці Крим. Матеріали:
|
||||||||||||||
© Інститут аналізу політики та стратегій |